Snel afvallen wanneer je terug bent van vakantie? Wij geven je vijf tips!

Help! Hoe kom ik van mijn vakantiekilo’s af? Een noodkreet die we vaak horen bij Fit Voorop Personal Training Uden. Tijdens de vakantie heb je heerlijk ontspannen en lekker genoten van het weer, de omgeving en het lokale eten en drinken.. Naast mooie herinneringen, souvenirs en foto’s neem je vaak nog wat meer mee terug na de vakantie: de extra kilo’s. En dan hebben we het niet over je bagage..

We zullen de pijn een klein beetje verzachten. De meeste aangekomen kilo’s bestaan namelijk uit vocht en glycogeen (de voorraad suiker die in spieren zit opgeslagen). Maar helaas is dat niet het enige. De rest, bestaande uit vet zal je er toch echt af moeten sporten. Met deze tips ben je in no-time terug in shape!

  1. Stop met uitstellen

Pak direct na de vakantie je normale leefstijl weer op! Bij Fit Voorop Personal Training Uden zien we vaak mensen voorbijkomen die in de vakantie flow zijn blijven hangen en ongezond zijn blijven eten. Zit je vakantie er weer op? Zorg er dan voor dat je na terugkomst niet wacht, maar direct weer aan de bak gaat, gezond gaat eten en weer meer gaat bewegen.

 

  1. Start fanatiek!

Ga fanatiek van start! Fit Voorop Personal Training Uden adviseert minimaal 3 keer per week een vorm van beweging aan te houden. Hiermee bedoelen we geen wandelingen tijdens de mooie zomeravonden, maar fanatiek bezig zijn in bijvoorbeeld de sportschool. Hard werken wordt beloond. Zodra je resultaat ziet schiet namelijk je motivatie omhoog, waardoor je fanatieker zal worden. Als je niet fanatiek van start gaat zal je geen resultaat zien en zal de moed in je schoenen zakken.

 

  1. Drink voldoende water

Wie kent het nou niet. Je bent op vakantie en neemt lekker een glaasje alcohol of fris. Tijdens de vakantie worden deze dranken erg vaak gedronken, maar dat is niet erg! Vakantie is er nou eenmaal voor om lekker te relaxen na al dat harde werken. Maar zodra je weer terugkomt is het belangrijk dat je terugschakelt naar het normale leven en weer voldoende water gaat drinken. Zorg ervoor dat je minimaal 1,5 tot 2 liter water drinkt. Hierdoor reinigt je lichaam en zorg je ervoor dat je vochtbalans goed op peil blijft.

 

  1. Eiwitten

Zorg ervoor dat je veel eiwitten eet. Hierdoor kom je sneller en beter terug in shape. Eiwitten kun je bijvoorbeeld halen uit vis of gevogelte. Het eten van veel eiwitten zorgt ervoor dat je langer een verzadigd gevoel hebt en dat je spiermassa wordt behouden. Doe je dit niet, dan zal je spiermassa verliezen. Het is dus belangrijk dat dit niet gebeurt! Hoe meer spiermassa je namelijk hebt, hoe meer vet je zal verbranden.

 

  1. Weg met de weegschaal

De weegschaal maakt je knettergek! Het gewicht van je lichaam schommelt namelijk iedere dag. Ga dus niet dagelijks op de weegschaal staan, maar maak je voortgang meetbaar door het maken van voor en na foto’s of het in de gate houden van je kleding(maten). De weegschaal bepaalt namelijk te vaak je humeur, waardoor je teleurgesteld raakt of erger nog, de moed in je schoenen zal zakken. Uiteindelijk gaat het erom dat je je prettig voelt in je eigen lichaam, ongeacht of je 60 of 62 kilo weegt!

 

Kortom: Wanneer je snel wilt afvallen na je vakantie zijn deze vijf gouden tips toepasbaar om ervoor te zorgen dat je snel terug in shape bent. Belangrijk is om alle tips uit te voeren. Met het uitvoeren van maar één tip tegelijk geeft jou niet het gewenste resultaat.

Wil jij ook lezen hoe jij in shape kan komen terwijl je gewoon pizza kunt blijven eten? Klik dan hier!